1. Podstawowe pytanie: Jakie ćwiczenia wybrać?

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od tego czy już można ćwiczyć. Kiedy jest dobry czas na rozpoczęcie ćwiczenia? Hm to już bardzo indywidualna sprawa i każdy powinien podejść do tego indywidualnie. Zależy od sposobu w jaki rodziłaś, jak przebiega twój połóg itp. Myślę, że warto poczekać do tej wizyty kontrolne w 6 tygodniu po porodzie i zwyczajnie zapytać lekarza czy on nie widzi jakiś przeciwwskazań. Jeżeli nie i ty się czujesz dobrze to możesz pomyśleć nad wyborem ćwiczeń.

Trzy dwa jeden … start

Mierz zamiary na siły… świetne przysłowie, które idealnie opisuje start z ćwiczeniami. To, że ktoś napisze zacznij od chodu czy ćwiczeń z Chodakowską nie musi być dla Ciebie wyznacznikiem. Przemyśl co lubisz robić, do czego masz predyspozycje i przede wszystkim czas. Będąc mamą czwórki dzieci w tym dwumiesięcznych bliźniąt wiem coś na temat braku czasu 😉

Mój przykład

Chciałabym opisać jakie ćwiczenia wybrałam ja, kiedy zaczęłam i dlaczego te a nie inne. Jak pisałam wcześniej poczekałam do tych 6 tygodni. Moja rana po cc zagoiła się prawidłowo i nie miałam żadnych komplikacji  (nie licząc nieczułego brzucha i połowy pośladka😐). Postanowiłam ćwiczyć to co robiłam przed ciążą i też zacząć od tych łatwiejszych ćwiczeń. Tak więc pamiętając stopnie zaawansowania wybrałam następujące ćwiczenia:

Rozgrzewka z Gabrysią

Mięśnie brzucha z Gabrysią

Mięśnie pośladków z MelB  (ciężkie)

Rozciąganie z Chodakowską

Warto jest pamiętać, żeby ćwiczenia nie były zbyt szybkie i tak jak na pośladki czy nogi w pionie. Większość z nas rozpoczynając przygodę z ćwiczeniami mamy słabe mięśnia i często nie są one w stanie chroni  naszych stawów. Dlatego warto zrobić mniej, wolniej, ale za to DOKLADNIE!!!!

Spacer

Dobrymi ćwiczeniami są także spacery z wózkiem. Nie tylko dla dzieci są one ważne. Mogą pomóc również nam w walce o dobra formę. Codziennie chociaż 1h. Wiem sama, że czasami ciężko się wybrać jednak warto. Spacery działają także odprezajaco na nasz umysł i co ruch to ruch  🙂 🚶🚶

Plan działania

Jak zwykle piszę o planie. Jestem za tym, żeby mieć plan na wszystko 🤣🤣🤣🤣Tak też trzeba zrobić z powrotem do zdrowia.

  • konsultacja z lekarzem
  • nasza własna gotowość
  • wybór ćwiczeń jakie lubimy spacer, bieganie, ćwiczenia w domu
  • małymi krokami do celu (zaczynamy od łatwego i idziemy do trudnego pamiętając o poprawnie wykonywanych ćwiczeniach)
  • wyznaczamy sobie realne cele np dzisiaj robię 10 brzuszków za tydzień będzie 15

Dieta

Tutaj wiele zależy od tego czy karmię piersią. Jeżeli tak to i tak pewnie kontrolujesz co jesz i więcej nie potrzeba. Lepiej być najedzoną mamą niż niewyspaną, głodną i w dodatku zmeczoną mamą. Waga tutaj jest najmniej ważna w końcu sama wróci na swoje miejsce. My za to mamy być w formie, a ruch fizyczny ma nas wesprzeć i dodać energii. Nie katujmy się, żeby znów być chudą. Daj sobie czas i małymi krokami wracaj do wymarzonej wagi.

POWODZENIA

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *