Ćwiczenia w ciąży – konieczna moda

Mam wrażenie, że serwisy społecznościowe, blogi itp. bombardują nas kobietami, które ćwiczą w ciąży i po ciąży od razu wskakują w rozmiar 0. Tak więc my kobiety też chcemy być fit i staramy się podążać za tymi trendami. Pytanie czy aby na pewno jest to konieczne?

Przede wszystkim ty, a potem cały świat

Byłam bardzo aktywna przed ciążą i ćwiczyłam co najmniej 3 razy w tygodniu, ponieważ to lubię i daje mi satysfakcję. Kiedy zaszła w ciążę z bliźniakami od razu dały mi się w znaki. Jeszcze za nim dowiedziałam się, że jestem w ciąży już czułam się słabo i aktywność fizyczna powodowała, że po prostu źle się czułam. Osobiście podziwiam wszystkie kobiety, które ćwiczą w ciąży, mają na to siłę i ochotę przede wszystkim. Jednak sądzę, że przy decyzji o podjęciu się ćwiczeń musisz wziąć kilka rzeczy pod uwagę:

  • przede wszystkim jak ty się czujesz – czy masz mdłość, czy jesteś słaba i nie masz na nic siły, a tym bardziej na ćwiczenia
  • stan zdrowia – czy aby na pewno możesz ćwiczyć w ciąży – zapytaj o to swojego lekarza
  • dobro twojego dziecka – pamiętaj, że nadmierne ćwiczenia mogą niestety zaszkodzić twojemu dziecku – czy naprawdę warto narażać zdrowie a nawet życie swojego dziecka tylko po to, aby nadążyć za modą?
  • przy wykonywaniu ćwiczeń pamiętaj by twoje tętno nie przekraczało 150 uderzeń na minutę.

Nie patrz na to czy ktoś tam ćwiczył czy też nie zawsze słuchaj swojego ciała i siebie samej. To jest twoje dziecko i nikt inny za nie nie będzie odpowiadać. Ciąża jest szczególnym czasem gdzie w naszym ciele zachodzi bardzo wiele zmian i nasz organizm reaguje na to inaczej.

Spacery, spacery, spacery

Myślę, że dość ciekawą i przyjemną formą aktywnością dla ciężarnych są właśnie spacery. Nie tylko daje nam dawkę świeżego powietrza i pewną formę aktywności, ale także pozwala się zrelaksować. Jak zawsze zalecam przede wszystkim zapytać lekarza czy możesz i oczywiście czy tobie to sprawia przyjemność.

Często różnego rodzaju kluby fitness oferują zajęcia typowo przygotowane dla przyszłych mam.

Na koniec…

Jeszcze raz powtórzę wykonywanie ćwiczeń w ciąży zależy tylko od Ciebie i twojego samopoczucia. Pamiętaj, że ciąża jest wyjątkowym stanem i nie jesteś już tylko ty dla siebie, ale także nosisz te małe maleństwo pod swoim sercem, które jest dla Ciebie bardzo ważne.

Źródło: http://www.medicalnewstoday.com/articles/290217.php
Źródło: http://www.medicalnewstoday.com/articles/290217.php

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *